Monday, September 9, 2013

RBSSKALS Serviss aizstāj tehnisko kompetenci ar sofistiku


6. septembrī saņemam interesantu paziņojumu un aptauju no RBSSKALS Serviss par ūdens attīrīšanas sistēmas izmaksu segšanu 2250.12 LVL apmērā . Sākumā viņi apgalvo, ka vajadzīga ūdens attīrīšanas sistēmas apkope, bet tad izrādās, ka viņi grib panākt balsojumu par sistēmas pilnu nomaiņu, acīmredzot, ar domu, ka tā varēs izvairīties no atbildības par savlaicīgu apkopju un remontu neveikšanu pēdējā gada laikā. 
Atbildot uz RBSSKALS Serviss sofismu, top šāda vēstule: 

1. Ēkas apsaimniekotājs savā 2013. gada 6. septembra paziņojumā informē, ka ūdens atdzelžošanas iekārtai ir nepieciešama galvenā apkope, kas ietver filtrējošā materiāla nomaiņu un esošā vadības bloka apkopi un remontu.

2. Reizē ar minēto paziņojumu atsūtot aptauju par atdzelžošanas iekārtas apkopes darbiem, mājas apsaimniekotājs RBSSKALS Serviss piedāvā veikt „iekārtas renovāciju”. 

3. Ne Ministru kabineta Nr. 907 noteikumos par dzīvojamās mājas apsekošanu, tehnisko apkopi, kārtējo remontu un energoefektivitātes minimālajam prasībām, ne dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumā (Tīnūžu šoseja 1, Jaunikšķile) nav definēts jēdziens „galvenā apkope”.  Tātad jāpieņem, ka runa var būt tikai par tehnisko apkopi un kārtējo remontu.  

4. Spriežot pēc aptaujai pievienotās tāmes, „renovācija” ir daudz plašāks jēdziens, jo  ietver visas ūdens attīrīšanas iekārtas nomaiņu.

5. Tas nozīmē, ka aptaujā formulētais jautājums („Lēmuma projekts: par atdzelzošanas iekārtas apkopes darbiem”) ir maldinošs, jo faktiski tiek pieprasīts balsojums par VISU ūdens attīrīšanas sistēmu un nevis par tās apkopi vai remontu, bet gan NOMAIŅU. Līdz ar to arī aptaujā formulētais jautājums par izmaksu segšanu („Vai atbalstāt SIA „Watex” piedāvājumu ūdens atdzelžošanas iekārtas apkopes darbiem? Izdevumus sedz dzīvokļu ēkas Tīnūžu šosejā 1, Jaunikšķilē dzīvokļu īpašnieki”) ir nekorekts.

6. Kā savās e-pasta vēstulēs jau ir norādījuši atsevišķi dzīvokļu īpašnieki, dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgums paredz, ka RBSSKALS Serviss ir apņēmies „2.2.2. uzturēt un veikt tehnisko apkopi apkures, aukstā ūdens un kanalizācijas komunikācijām, dzīvojamās mājas, tajā esošo iekārtu, tehnisko apkopi un kārtējo remontu, kā arī nodrošināt sadzīves atkritumu izvešanu.”

7. Savukārt saskaņā ar iepriekšminēto Ministru kabineta noteikumu Nr. 907 13. punkta 13.2 apakšpunktu mājas apsaimniekotājam reizi mēnesī  jāveic ūdensapgādes sistēmas vizuālā pārbaude. 

8. Dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē 2013. gada 22. augustā RBSSKALS pārstāvis Kārlis Matisāns apgalvoja, ka ūdensapgādes sistēmas bojājumu un nekvalitatīvā ūdens cēlonis ir nepareiza attīrīšanas sistēmas elementu ārējā siltumizolācija, kas ilgstošā laika periodā izraisījusi kondensāta veidošanos un bojājumus šajos elementos. Ar kompetentu speciālistu (RBSSKALS Serviss  vai no citām organizācijām pieaicinātu) palīdzību uzņēmumam RBSSKALS Serviss kopš ēkas pārņemšanas pārvaldībā bija iespēja šo problēmu konstatēt vismaz 10 reizes regulāro pārbaužu laikā. Turklāt mājas iedzīvotāji vairākkārt sūdzējās iepriekšējai RBSSKALS Serviss atbildīgajai personai Imantam Rubeni par neapmierinošo ūdens kvalitāti. RBSSKALS Serviss vajadzēja reaģēt uz šīm sūdzībām un savlaicīgi veikt tehnisko apkopi un kārtējo remontu, lai novērstu problēmas cēloņus. 

9. Iespējams, ka mājas apsaimniekotājs ir aplēsis, ka ūdens attīrīšanas sistēmas nomaiņa var samazināt sistēmas nākotnes apkopes izmaksas, kas ir fiksētas ēkas pārvaldīšanas līgumā. Taču tas ir ēkas pārvaldītāja saimniecisks lēmums, par kuru mājas iedzīvotājiem nav papildus jāmaksā, jo savlaicīgi veiktu apkopju izmaksas jau ir iekļautas ēkas pārvaldīšanas līgumā. Ja šādas apkopes netiek veiktas un tiek bojātas inženiertehniskās sistēmas, ēkas pārvaldītājam jāuzņemas pilna materiālā atbildība. Sliktas kvalitātes dzeramā ūdens piegāde vairāku mēnešu garumā jau ir ēkas pārvaldīšanas līguma pārkāpums, un dzeramā ūdens piegāde pa apvadlīniju nākotnē (kā piedāvāts RBSSKALS paziņojumā) arī būs uzskatāms par ēkas pārvaldīšanas līguma noteikumu pārkāpumu, un tādējādi ēkas iedzīvotājiem ir un būs līgumiskas un likumiskas tiesības prasīt no pārvaldītāja kompensāciju par nekvalitatīvi sniegtu pakalpojumu. 

10. Ja tiks izsludināts cits, korekti noformulēts balsojums, tad, pieņemot lēmumu,  jābūt pilnai pārliecībai, ka piedāvātie remontdarbi novērsīs paziņojumā minēto „nevēlamo baktēriju klātbūtni” dzeramajā ūdenī. Pašreiz šādas pārliecības nav, jo ne atdzelzošanas iekārta, ne mehāniski filtri nenovērš dzīvu mikroorganismu klātbūtni dzeramajā ūdenī.


No comments:

Post a Comment