Friday, November 15, 2013

RBSSKALS Serviss dīvainā izpratne par juridiskām saistībām

 Mūsu dzīvoklis nav izmantojams kopš 2013. gada maijā, jo applūst lietus laikā. Pēdējā būtiskā nokrišņu caurplūde notika 22. septembrī. Bet RBSSKALS Serviss uzcītīgi piesūta rēķinus par „sniegtajiem komunālajiem pakalpojumiem”, kuri nemaz nav komunālie pakalpojumi. Savukārt mēs uzcītīgi maksājam ar likumu noteiktos obligātos maksājumus. Acīmredzot, kompetentais apsaimniekotājs nezina par savu ar likumu noteikto atbildību avārijas situācijās un ir aizmirsis, ka nav atbildējis uz  mūsu priekšlikumiem par ēkas Tīnužu šosejā 1 pārvaldīšanu kopš šā gada jūlija. Katram tā var gadīties, tāpēc nosūtām atgādinājumu:

"1.      Esam apmaksājuši visus ar likumu noteiktos obligātos maksājumus par savu dzīvokli Tīnūžu šosejā 1-13.
2.      Jebkādiem citiem maksājumiem („par sniegtajiem komunālajiem pakalpojumiem”) nav pamata:
a.      Daļu no norādītās summas veido „apsaimniekošana”. Atgādinu, ka neesam parakstījuši nekādus līgumus ar RBSSKALS Serviss, jo nav saņemtas atbildes uz mūsu jautājumiem, ierosinājumiem un pretenzijām par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu, kas tika nosūti RBSSKALS Serviss ierakstītā vēstulē 2013. gada 4. jūlijā ar papildu e-pasta atgadījumu 2013. gada 2. augustā.
b.      Pārējo rēķinā norādīto summas daļu veido kopīpašumā esošā jumta un terases remontdarbi. Savu viedokli par šiem remontdarbiem esam izteikuši kopsapulcē, kas tika fiksēts kopsapulces gaitā un ko parakstījis kopsapulces vadītājs, RBSSKALS Serviss darbinieks Kārlis Matisāns. Visi tur minētie argumenti joprojām ir spēkā.
3.      Kopš šā gada 22. maija mēs savu dzīvokli nevaram izmantot no mums neatkarīgu apstākļu dēļ – tas applūst lietus laikā (fiksētas noplūdes 22. maijā, 11., 24., 25. jūnijā, 20. jūlijā un 14.augustā), un  pastāvīgi tiek bojāts mūsu īpašums. Pēdējā ievērojamā noplūde tika fiksēta fotoattēlos 22. septembrī. Esam rakstiski informējuši RBSSKALS Serviss par pirmo un pēdējo caurplūdi, bet nekādas atbildes neesam saņēmuši. Uzskatu, ka RBSSKALS nepilda ar likumu noteiktos apsaimniekotāja pienākumus ne regulāro inženiertehnisko tīklu apkopju jomā, ne avārijas situācijās, kāda neapšaubāmi ir jumta caurplūde, kas nav novērsta vairāku mēnešu garumā. Tāpēc aicinām RBSSKALS atteikties no nepamatotu maksājumu pieprasīšanas „par sniegtajiem komunālajiem pakalpojumiem”.
4.      Pašreiz gatavojam prasību tiesā pret SIA Latectus, kas ir pārdevis dzīvokli ar slēptajiem efektiem, uzspiež nekvalitatīvu un nepilnvērtīgu jumta un terases remontu un nav piedāvājis  kompensēt caurplūžu radītos bojājumus dzīvokļa iekštelpās. Cita starpā pieprasīsim arī atmaksāt izdevumus par laiku, kamēr nevaram izmantot dzīvokli tā paredzētajam mērķim. Šādu prasību var vērst arī pret RBSSKALS Serviss, jo faktiskā situācija liecina, ka nav pildīti apsaimniekotāja ar likumu noteiktie pienākumi.
5.      Ja uzskatāt, ka RBSSKALS Serviss ir izpildījis visus likumā noteiktos pārvaldītāja pienākumus, lai dzīvokli varētu izmantot, lūdzu, sniedziet tam pamatojumu nedēļas laikā.  Tad lemsim par to iespējamo iekļaušanu prasībā pret dzīvokļa pārdevēju SIA Latectus.
6.      Arī jautājumu par kopīpašumā esošā jumta un terases slēpto defektu novēršanu un prettiesiskas remontdarbu samaksas pieprasīšanu plānojam nodot izskatīšanai tiesā. Par RBSSKALS Serviss lomu nelikumīgi pieprasītu maksājumu administrēšanā vēl konsultēsimies ar juristu. Iespējams, ka ar prasību var nākties vērsties pret RBSSKALS Serviss kā faktisko samaksas pieprasītāju."


 Kas to būtu domājis - šoreiz atbilde pienāk pāris dienās!  Tā gan nav verbāla, bet rēķins ar aprēķinātiem soda procentiem. Laikam doma tāda – strādāt neprotam, toties procentiņus par neizdarītiem darbiem varam sarēķināt. Pirmā daļa it kā saprotama un daudzkārt pieredzēta, bet otrā daļa tāda mīklaina un īpatnēja. Kā var aprēķināt soda procentus, piemērojot neapspriesta un nenoslēgta līguma nosacījumus?

13 comments:

  1. Sveiki!Man joprojām nav noslēgts apsaimniekošanas līgums .Es zvanīju 3 reizes un atgādināju par to ,bet nekādu rezūltātu!Lidz šim neesmu veicis komunālos maksājumus.Vai viņiem ir tiesību no manīm ko piedzīt ,kamēr nav parakstīts apsaimniekošanas līgums?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja viņi var pierādīt, ka ir ir aizsūtījuši līgumu, adresāts to ir saņēmis, iepazinies un parakstījis, vai arī iebildis, bet iebildumi ņemti vērā, tad viņi var pieprasīt samaksu. Viņi gan var apgalvot, ka līgumu ir parakstījuši vairums mājas iedzīvotāju (kopsapulcē), un tas automātiski ir saistošs pārējiem. Bet tā tas nav. Tas nevar būt saistošs ikvienam jaunpienācējam tā no zila gaisa. Pretējā gadījumā, ja kādam ir iebildumi, tad tie neklātienē un automātiski būtu jāuzskata par nederīgiem. Tas būtu klajš beztiesiskums. Jābūt abpusēji parakstītam līgumam, kā arī iespējai iepazīties ar konkrētu kopsapulces lēmumu, ja tāds ir.
      Jebkurā gadījumā soda procentus par nenoslēgtu līgumu nu nekādi nevar aprēķināt. Sliktākajā gadījumā viņi var aprēķināt kādu teorētiski pieņemtu gada procentu, ja nekļūdos, pēc civillikuma normām. Un tas ir daudz mazāks par viņu izdomātājiem un patvaļigi pieprasītajiem procentiem, kas ierakstīti neparakstītā līgumā.

      Delete
  2. Skaidrs:)
    Paldies
    Tad jau viņi paši vien vainojami ,ka to visu tik ļoti velk garumā.
    Es jau kādu laiku viņiem nezvanu.
    Man būtu vel viens jautājums.
    Vai apsaimniekošanas maksa tiek aprēkināta arī pa terasi vai tikai dzīvojamo platību?
    Jo man dzīvoklis ir 56m + 79m(terase).

    ReplyDelete
  3. Tam jābūt noteiktam līgumā. Cik zinu, tad par terasi nav jāmaksā. Ja būtu, tad viņiem vajadzētu tur tīrīt sniegu u.c. Bet ar esošo ruberoīda segumu pēc remonta to reāli nevar darīt neviens, jo tas segums nav paredzēts ekspluatācijai. Piemēram, to var viegli caudurt ar sniega lāpsta, ja tīrot nejauši aizķer kādu negludumu. Pārdevējs ir faktiski piemānījis pircēju, jo pirkta tika terase, bet tagad tur ir jumts. Par jumtu nekādā gadījumā nevar prasīt apsaimniekošanas samaksu no viena atsevišķa dzīvokļa, kuram ir izeja uz jumta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pēc pus gada esmu apmeklējis dzīvokli,jo iepriekš nebīju Latvijā.Protams ir izveidojies parāds par dzīvokli ,jo iepriekš nevienu rēķinu neesmu saņemis.Puse no parāda sumas sastāda terases remontdarbi... par kuriem es netiku informēts:)
      Un jūs labi zināt pie kā ir noveduši šie remontdarbi.
      Es iegādājos dzīvokli ar terasi kuru var lietot savām vajadzībām ,bet šobrid ir jumts par kuru nevar staigāt.
      Vakar saņēmu meilu ,ka mani sūdzēs tiesā ,ja nesegšu parādu lidz 18.01..
      ko es varu iesākt? un kādas ir manas tiesības?:)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Tā ir tāda pustukšu draudu vēstulīte. Lai to ņemtu par pilnu, jāzina atbildes uz šādiem jautājumiem:
      Vai esat iepazīstināts un parakstījis līgumu par RBSSKALS Serviss pakalpojumiem?
      Ja RBSSKALS Serviss bija zināma jūsu kontaktinformācija, vai RBSSKALS Serviss to izmantoja, lai nosūtītu jums rēķinus?
      Vai RBSSKALS Serviss nosūtīja jums kopsapulces lēmumu par kopīpašuma remontdarbu veikšanu? Kad jūs uzzinājāt par šo lēmumu?
      Vai RBSSKALS Serviss informēja jūs par kopīpašuma remontdarbu pabeigšanu un uzaicināja jūs piedalīties remontdarbu pieņemšanā?
      Ja jūsu dzīvoklis ir applūdis jumta caurplūžu rezultātā, un jūs par to esat informējis RBSSKALS Serviss, vai RBSSKALS ir nekavējoties novērsis caurplūdes cēloņus?

      Ja kaut uz vienu jautājumu atbilda ir „Nē”, tad RBSSKALS Serviss kārtējo reizi demonstrē savu nekompetenci.

      Attiecībā par nebūšanām ar pašu dzīvokli jūs varat vērsties pret Latectus kā pārdevēju. Mēs to jau esam izdarījuši, iesniedzot prasību tiesā. Galvenie prasības punkti ir šādi:
      - rupji patērgātāju tiesību aizsardzības likuma pārkāpumi, apzināti slēpjot dzīvokļa patieso stāvokli pirms pārdošanas,
      - privātīpašuma bojāšana un atteikšanās novērst dzīvokļa iekštelpu bojājumus pēc jumta caurplūdes,
      - ielaušanās privātīpašumā, demontējot terases flīžu segumu un aizstājot to ar neekspluatējumu jumtu,
      - bijušās terases izmantojamās platības samazināšana, uzstādot bezjēdzīgus jumta aeratorus,
      - atteikšanās informēt par remontdarbu saturu, neinformēšana par remontdarbu pabeigšanu,
      - nekvalitatīvu jumta un terases remontdarbu veikšana, rupji pārkāpjot Latvijas būvnormatīvus,
      - nelikumīgi mēģinājumi pieslēgties privāta dzīvokļa elektrotīklam, lai apsildītu kopīpašumā esošu jumta konstrukciju,
      - pretlikumīga kopīpašumā esošā jumta un terases remontdarbu izmaksu uzspiešana, caur RBSSKALS Serviss, izmantojot savu dominējošā kopīpašnieka stāvokli.
      Mēs attiecīgi prasām veikt kvalitatīvu jumta un terases remontu, atjaunot terasi ekspluatējamā stāvoklī, kompensēt dzīvokļa iekštelpām nodarītos bojājumus, pieslēgt jumta apsildes kabeļu koplietošanas elektrotīklam, segt remontdarbu izmaksas par kopīpašuma remontdarbiem, segt visas izmaksas par laiku, kamēr nevar izmantot dzīvokli, izmaksāt kompensāciju par līdzvērtīga dzīvokļi īri Ikšķilē, kā arī samaksāt soda procentus par līguma saistību neizpildi.
      Ja vēlaties, varat rīkoties līdzīgi. Labprāt palīdzēšu ar padomu un ieteikšu juristu.

      Delete
    4. Problēma ir tāda ,ka šobrīd nedzīvoju Latvijā.Un līdz ar to man ir grūtibas ko uzsākt un darīties.
      Visu ko es vēlos ir ,lai man sakārto terasi ,lai es viņu varu pilnvērtīgi lietot savām vajadzībām.Man nav ne jausmas,ko tur ir jādara .Kads segums jauzklāj u.c!Vasarā es vēlos uzsāk dzīvokļa remontu ,un es vēlos lai lidz tam viss būtu kārtībā.

      Delete
    5. Attālums nav šķērslis. Pasts un e-pasts joprojām darbojas. Nopietnai sarakstei gan ieteicams izmantot ierakstītas svētules. Ja ir vēlme aizstāvēt savas tiesības, vispirms jebkurā gadījumā jāraksta RBSSKALS Serviss un īpašuma pārdevējam Latectus. RBSSKALS Serviss jāpajautā par pieprasīto maksājumu pamatotību. Pirms tam vēlams samaksāt visus obligātos maksājumus, tas ir, par ūdeni, elektrību, apkuri, atkritumiem. Par atkritumiem var arī nemaksāt, atsaucoties uz to, ka esat ārzemēs un fiziski Latvijā atkritumus „neražojat”, un pieminot MK noteikumiem Nr. 1013 „Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”. Citi maksājumi nav obligāti, kamēr nav noslēgts līgums ar apsaimniekotāju. Ja līdz šim nebijāt informēts par jumta un terases remontu jumta, jums ir tiesības apstrīdēt kopsapulces lēmumu par šādiem remontiem 3 mēnešu laikā no brīža, kad par tiem tikāt informēts. Ja RBSSKALS Serviss dodas uz tiesu, viņiem nāksies argumentēt savas prasības. Pašreiz viņu rakstītajā nav NEKĀDAS argumentācijas. Ir e-pasti ar nepamatotām prasībām. Sīkāka informācija par argumentāciju pret viņu prasībām un rīcību atrodama šai blogā, jo īpaši sadaļā „Rīki”, kur ievietošu konkrētus dokumentus kopīpašuma remontu sakarā.
      Latectus kantorim jāsūta vēstuli ar prasību atjaunot terasi un salabot jumtu atbilstoši Latvijas būvnormatīviem. Pēc neatkarīga sertificēta būveksperta Jura Birša (RTU būvniecības fakultātes docents, inženierzinātņu doktors) teiktā uzkausētais ruberoīds ir jāplēš nost, (sliktākā gadījumā var arī atstāt), jumtā līdz putoplasta slānim jāizurbj noteikta izmēra caurumu skaits, tad jāuzklāj ģeomembrāna un virs tās betona slānis 5-6 cm, tad jāizveido ventilācijas izvadi no ģeomembrānas uz parapeta un viens aerators uz katriem 70 m2. Uz šāda seguma var veidot flīžu klājumu vai kādu citu segumu, un tad vismaz tuvāko 15 gadu laikā nebūs nekādu problēmu. Pašreizējais jumta klājums ir pagaidu risinājums. Maksāt par to naudu, jo īpaši attiecībā uz kopīpašuma jumta un terases remontdarbiem ir naudas kaisīšana vējā. Turklāt pārdevējs jūs nebrīdināja par šādiem remontiem pirms dzīvokļa iegādes.
      Konkrēti dokumenti, kas jau nosūtīti Latectus, arī atrodami sadaļā „Rīki”. Jebkurš bloga lasītājs var tos pielāgot un izmantot savām vajadzībām.

      Delete
    6. Vai jūs man varētu palīdzēt ar vestules uzrakstīšanu ,jo es nekad dzīvē ne ar ko tādu neesmu saskāries un man nav ne mazākā nojausma ar ko būtu jāsāk..
      Dzīvoklis ir man pirmais nozīmīgais pirkums dzīvē un nekad nav bījusi vajdzība kārtot kaut kādus jautājums u.c!

      Delete
  4. Kam vēlaties rakstīt? Un ko vēlaties prasīt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Visu ko es vēlos ir ,lai man saved kārtībā terasi!!Lai es viņu varu pilnvērtīgi lietot pēc saviem ieskatiem tūvākos 20 gadus... Un man nebūtu ne par ko jauztraucas.
      Un uzkatu ,ka ir nepamatoti ,ka manam rēķinam tika pieskaititi terases remontdarbi...

      Delete
    2. Nu, tad jāraksta Latectus darboņiem. Sadaļā "Rīki" ir pretenziju vēstule. Tā tikai jāpielāgo savām vajadzībām ar attiecīgajām detaļām - uzrakstiet, pastāstiet, kas un kā notika, kad un kādus pārsteigumus sagādāja Latectus. Atsūtiet, es izlasīšu un iespēju robežās palīdzēšu pieslīpēt.

      Delete